GLK online

Donjon Hernen

Zo was er in de laatste week van juni via de sociale media volop aandacht voor een symposium in ons kasteel Hernen. Binnen en buiten de kasteelmuren droegen mensen argumenten aan om de donjon, die in de achttiende eeuw door noodweer werd verwoest, wel of niet te herstellen. De oproep vooraf om online mee te praten, leidde tot zo’n 360 reacties. Even was #donjonhernen zelfs trending topic (het meest besproken onderwerp in Nederland) op Twitter!

Wel of niet herbouwen donjon kasteel Hernen?

Ermgard van Dorth

Ook toen ons het verzoek bereikte om het unieke zeventiende-eeuwse portret Ermgard Elizabeth van Dorth uit te lenen aan een tentoonstelling in de Verenigde Staten, was dat via de sociale media te volgen. GLK en de Brantsen van de Zyp Stichting besloten eraan mee te werken en er dan ook maar meteen het maximale uit te halen qua publiciteit. Radio- en televisiestations in Nederland en de VS maakten reportages en onze conservator Jorien Jas schreef op www.glk.nl een blog over dit bijzondere avontuur.

Projecten GLK online