Dagelijks beheer

Beheer landgoed

Het schrijven van de visies op het beheer van onze terreinen gebeurt veelal ‘op kantoor’. In de uitvoering zijn echter onze seniorbeheerders, boswachters en terreinmedewerkers letterlijk gezichtsbepalend. Dankzij hun dagelijkse inspanningen liggen de bossen, landgoederen, parken en tuinen er het hele jaar door goed bij. Zij zorgen voor schone paden, maaien het gras, blazen het blad, signaleren afval, maken prullenbakken leeg, sturen het faunabeheer aan, dichten gaten in  wandelpaden, repareren een kapot bankje, snoeien struiken en bemesten parken en tuinen.

Daarnaast zijn zij ook de eerste aanspreekpunten voor het publiek dat onze landgoederen bezoekt. Ze geven voorlichting aan omwonenden en faciliteren activiteiten van derden zoals wandelingen, toertochten, trouwpartijen en besloten feestjes op onze terreinen. Ze onderhouden de contacten met agrarische gebruikers, lokale werk- en leefbaarheidsgroepen, bewoners van aangrenzende gebieden en vertegenwoordigers van waterschappen, gemeenten en inspecties.

Projecten dagelijks beheer