Uw steun

Dankbaar

In oktober viel bij 35.000 donateurs een brief op de deurmat over een actie om geld bijeen te brengen ten behoeve van het landgoed Duno in Doorwerth. Dit resulteerde in een bedrag van €76.000, ruim meer dan verwacht.

Doel van de actie is om de bijzondere waarden van de Duno te herstellen, waaronder enkele uitzichten en het Cascadedal. De werkzaamheden zullen ook een positief effect hebben op de variëteit aan planten en dieren.

Goede doelen steunen verandert

De samenleving verandert, de manier waarop mensen geld doneren aan goede doelen verandert ook. GLK kijkt hier goed naar en beweegt hierin mee. In 2015 kwamen we met een informatieve folder tegemoet aan de trend dat steeds meer donateurs geïnteresseerd zin in de mogelijkheden om naast hun gewone donatie ook schenkingen te doen (www.glk.nl/help-mee/schenken-nalaten). Daarnaast ontwikkelden we op onze website de mogelijkheid voor donateurs om zelf hun manier van doneren aan te passen (www.glk.nl, service & vragen).

Bijzondere giften

Ook in 2015 mocht GLK naast de reguliere bijdragen veel ‘bijzondere giften’ ontvangen van donateurs, bedrijven, organisaties en fondsen. In ons magazine Mooi Gelderland verscheen hiervan steeds een overzicht. Bovendien werd in elke editie één bijzondere donateur extra uitgelicht.

Zo viel in het lentenummer te lezen hoe Ilia Jurgens barones van Harinxma thoe Slooten de restauratie van zes schilderijen op kasteel Doorwerth mogelijk maakte.

Klik op de afbeelding om te vergroten

In het zomernummer ging het over de verwerving van boerderij ’t Lemkamp in Winterswijk, dankzij een mooie schenking door Jan Roeterink.

Klik op de afbeelding om te vergroten

Jan Harenberg vertelde in het herfstnummer over zijn collectie Chinees porselein die voortaan in kasteel Cannenburch te bewonderen is.

Klik op de afbeelding om te vergroten

En in het winternummer een interview met Willem van Hoorn die het werk van GLK al sinds 2004 door middel van periodieke schenkingen ondersteunt.